آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !

چرا پخش جریانی کار خوبی است؟

سه شنبه, ۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰ ق.ظ


کار مجری رادیو در مقایسه با سایر مشاغل دارای مزایای خاصی است. در این مقاله به این می پردازیم که چرا صحبت کردن شغل خوبی است. علی حاجی پور از مدرسه گویندگان به من پیوست.

سرمایه اولیه کم، مواد اولیه!

اگر می خواهید یک فضای مغازه یا کارگاه تولیدی ساده را در هر نقطه از شهر خود اجاره کنید و در آنجا کسب و کار راه اندازی کنید، هزینه آن چقدر است؟ اجاره فضا، خرید تجهیزات، خرید مواد اولیه یا کالا، استخدام فروشنده و موارد دیگر.

یا می دانید چگونه رانندگی کنید و می خواهید در یک تاکسی آنلاین مانند اسنپ کار کنید. حداقل چیزی که نیاز دارید یک ماشین است (حداقل پراید) الان چقدر ارزش استفاده دارد؟

برای این هزینه ها چقدر سرمایه نیاز دارید؟ عددی که به ذهنتان می رسد را به خاطر بسپارید. حالا این اعدادی را که به شما می گویم مقایسه کنید.

برای تبدیل شدن به یک سخنران، به مقداری سربار نیاز دارید. اول هزینه تحصیل، گذراندن یک یا دو دوره شفاهی جامع و عالی (با هزینه یک، دو یا سه میلیون تومان) می توانید آموزش کافی برای کسب درآمد داشته باشید. دوم، هزینه تبلیغات (اجاره) استودیو یا خرید تجهیزات. استودیو Afish هزینه زیادی ندارد. برای یک استودیو خوب ساعتی حدود 70 تا 100 هزار تومان است. اگر می خواهید تجهیزات بخرید، می توانید برای خود یک استودیوی خانگی با کیفیت تجاری بین ده تا پانزده میلیون تومان بسازید.

برای شروع نیازی به استودیو خانگی ندارید و می توانید از استودیو برای کسب و کار خود استفاده کنید مواد اولیه این کار چیست؟ صدای شما!

پس سرمایه اولیه شما دو تا سه میلیون دلار هزینه تحصیل است و بس!

حالا این هزینه حداقل دو تا سه میلیونی را با هزینه راه اندازی مغازه یا کارگاه مقایسه کنید... واضح است که تبلیغات شغلی واقعاً پول است!

بهره وری و دستمزد بالا

تو هر کاری برو، حقوقت ساعتی پانزده بیست هزار است. اما آیا می دانید این ناشران چقدر درآمد دارند؟

به اسپیکرها به صورت روزانه پرداخت نمی شود، اما معمولا به صورت پروژه ای صورتحساب می گیرند و بسته به نوع پروژه مبلغی را دریافت خواهید کرد.

اگر یک دقیقه و نیم کار کنی دو لک به لک حقوق می گیری! شاید از خود بپرسید چه کسی حاضر است میلیون ها تومان برای سی ثانیه صدا خرج کند؟ پاسخ شما برندهای معروف، شرکت های بزرگ، وزارتخانه ها، دولت ها و غیره است. کیفیت کار و مهمتر از آن شهرت برای آنها بسیار مهم است و حاضرند برای انجام بهترین کار پول زیادی خرج کنند.

یعنی دستمزد این کار زیاد است; یعنی اگر در این زمینه مهارت داشته باشید با کم کاری حقوق بالایی می گیرید; اما این را به شما بگویم که هیچکس در ابتدای کار شما دو میلیون تومان برای یک تیزر به شما پول نمی دهد. باید دانست که پیشرفت در این حرفه نیاز به تلاش زیادی دارد اما حداقل دستمزد و میزان آن در مقایسه با سایر مشاغل به میزان قابل توجهی بالاتر است.

یه کار دوم خیلی خوب

اگر صحبت کردن را به عنوان یک کار نیمه وقت در نظر می گیرید، باید چندین ساعت در روز را به آن اختصاص دهید. بازاریابی، مذاکرات، قراردادها و پیاده سازی بیش از دو ساعت در روز از شما وقت نمی گیرد (مگر اینکه پروژه بزرگی داشته باشید). برای بسیاری از دوستان من گویندگی شغل دوم است و درآمد خوبی از آن به دست می آورند. برخی از دوستان از آن به عنوان جریان نازک یاد می کنند; اما اگر گوینده خوبی باشید و با تکنیک های بازاریابی دهان به دهان آشنا باشید، ممکن است درآمد بیشتری از این شغل نسبت به شغل اصلی خود داشته باشید.

کار جالب

نمی دانم چند نفر از شما تا به حال لذت نشستن پشت میکروفون را داشته اید، اما هر وقت پشت میکروفون می نشینم، لذت بخش ترین کار دنیا را انجام می دهم و آن را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی کنم. البته این فقط احساس من نیست، بلکه بسیاری از همکارانم هم هستند. امیدوارم هر چه زودتر این شادی را تجربه کنید.

موقعیت اجتماعی
اکثریت جامعه نسبت به ما نگرش مثبت دارند. جامعه ما گوینده خارجی را افراد و شخصیت های فرهنگی معتبر، هنرمند و شناخته شده می داند. در بسیاری از موارد که مردم در مورد کار من سؤال کرده اند و من به آنها پاسخ داده ام، متوجه شده ام که بعد از آن با من احترام بیشتری نسبت به ابتدای صحبت من داشتند.

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی