آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !

همه چیز در مورد آزمون GRE

سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۰۸:۳۶ ق.ظ

آزمون جی آر ای توانایی تحصیلی افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا را می سنجد و در بسیاری از کشورها به خصوص آمریکا امتیاز این آزمون است که به عنوان یکی از مدارک درخواست استفاده خواهد شد. پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و معیارهای بالاتر. و الان تقریبا تمامی دانشکده های بازرگانی دنیا به خصوص دانشگاه های آمریکا و کانادا GRE و GMAT را قبول می کنند و در ابتدای پذیرش از شما نمره GRE خواسته می شود. بنابراین، دانشجویانی که می خواهند برای تحصیلات تکمیلی و دکتری در کشورهای دیگر درخواست دهند، پذیرفته شوند و بودجه دریافت کنند، باید روی این آزمون تمرکز کنند و برای کسب نمرات قابل قبول تلاش کنند.

معنی و مفهوم GRE

آزمون GRE مخفف Graduate Record Examination است و ETS، شرکتی که این آزمون را برگزار می کند، این آزمون را راه هوشمند برای فارغ التحصیلی و مدرسه کسب و کار می نامد.

انواع آزمون GRE

ما دو نوع آزمون GRE داریم. GRE عمومی که به آزمون اصلی معروف است و موضوع GRE که آزمون ثانویه محسوب می شود.

جی آر ای جنرال

اولین آزمون GRE این آزمون به دو صورت کامپیوتری و کاغذی برگزار می شود و در ایران فقط از روش کامپیوتری استفاده می شود. و هر هفته از سال به جز تعطیلات رسمی آمریکا برگزار می شود، بنابراین می توانید روز آزمون را به دلخواه انتخاب کنید و برای آزمون برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

سوالات نگارشی (بررسی تست کتبی)

اولین نوع سوالی که در آزمون GRE با آن مواجه خواهید شد، بخش رایتینگ است. این قسمت یک ساعت طول می کشد. در این آزمون بر اساس کیفیت نوشتار خود، نمره ای بین 0 تا 6 دریافت خواهید کرد که باعث افزایش یا کاهش نیم نمره می شود. در این آزمون از شما خواسته می شود که برای هر انشا دو انشا با 30 دقیقه بنویسید. و برای کسب نمره خوب باید تکنیک بیان قوی داشته باشید. همچنین سرعت تایپ شما باید بالا باشد زیرا در 30 دقیقه حدود 500 کلمه را تایپ خواهید کرد.

سوالات واژگانی (استدلال شفاهی)

دومین نوع سوالی که بررسی می کنیم، سوال واژگانی است. این قسمت دارای دو قسمت 20 سوالی است که هر قسمت 30 دقیقه و کل 60 دقیقه می باشد. و بر اساس عملکرد خود امتیازی بین 130 تا 170 می گیرید که یک نمره کم و زیاد می شود. این آزمون برای داوطلبان غیر بومی می تواند دشوار باشد، بنابراین باید بیشتر تمرین کنند. انتخاب منابع آموزشی مناسب به پیشرفت شما کمک می کند.

سوالات این بخش به دایره لغات شما بستگی دارد. برای حل سوالات این بخش، درک مطلب و مهارت خواندن با دقت لازم است.

در این قسمت با سوالات خالی، مترادف و متضاد و سوالات درک مطلب مواجه خواهید شد. همچنین سوالات چند گزینه ای وجود دارد و شما باید گزینه(های) صحیح را انتخاب کنید. حداقل یک گزینه واقعی وجود دارد. و امتیاز در این سوالات این است که اگر مثلاً 3 گزینه صحیح باشد و 2 گزینه صحیح را انتخاب کنید، 2 نمره گزینه می گیرید و چون گزینه سوم را صحیح انتخاب نکرده اید، خیر. امتیاز پاک شد

سوالات منطق عددی

سومین بخش از سوالات عمومی GRE هوم ادیشن که به آن می پردازیم، سوال استدلال ریاضی است.

شرکت کنندگان باید در مدت 70 دقیقه به دو قسمت از 20 سوال پاسخ دهند. امتیازاتی که به دست می آورید به عنوان سوالات واژگان محاسبه می شود و بین 130 تا 170 امتیاز می گیرید.

دروس این سوالات زیاد سخت و در سطح ریاضی دبیرستان های ایران نیست و سوالات از دروسی مانند هندسه، جبر و ... پرسیده می شود، اما نیازی نیست که به این سوالات از بالا نگاه کنیم و بگوییم که آنها آسان هستند، زیرا طراحان سوالات سعی می کنند پیچیده باشند. همچنین می توانید از ماشین حساب ساده ارائه شده در این آزمون استفاده کنید.

در این بخش با سه نوع سوال روبرو خواهید شد. مقایسه دو کمیت، سؤالات چند گزینه ای و سؤالاتی وجود دارد که باید پاسخ را به صورت عددی وارد کنید و همچنین مانند قسمت شفاهی، سؤالات چند گزینه ای وجود دارد و باید از بین حداقل یک گزینه صحیح گزینه (های) صحیح را انتخاب کنید. . و امتیاز در این سوالات یکسان است، مثلا اگر 3 گزینه صحیح باشد و 2 گزینه صحیح را انتخاب کنید، 2 امتیاز می گیرید و چون گزینه 3 را درست انتخاب نکرده اید، خیر. نتیجه کاهش می یابد.

سوالات بدون علامت (آزمون GRE)

بین سوالات شفاهی یا ریاضی شما سوالات تستی وجود دارد. به این سوالات نمره داده نمی شود و حتی در صورت پاسخ صحیح هم نمره ای دریافت نمی کنید. این نوع سوالات فقط در آزمون GRE دیده می شود. شما هرگز نمی توانید این سوالات بدون علامت را شناسایی کنید، اما می توانید دریابید که کدام بخش حاوی سوالات بدون علامت است. مثلا به جای 2 سوال، 3 سوال می گیرند. بنابراین شما متوجه می شوید که یکی از 3 سوال بدون علامت است، اما شما متوجه نمی شوید که کدام یک بدون علامت است. همچنین تلاش برای حدس زدن این سوالات نیز بسیار خطرناک است. بنابراین، شما باید به تمام سوالات، چه علامت دار یا بدون علامت پاسخ دهید.

نکات مهم در کسب امتیاز در آزمون GRE General

همانطور که گفته شد در سیستم نمره دهی جدید نمره نوشتاری شما عددی بین 0 تا 6 خواهد بود و نمرات کلامی و ریاضی شما عددی بین 130 تا 170 خواهد بود. در سیستم نمره دهی قدیم (قبل از سال 2011) مانند سیستم جدید 6 امتیاز برای رایتینگ شما، اما 800 امتیاز برای اسپیکینگ و ریاضی 800 می شود نه 130-170. 200 بود که در فایل زیر نحوه تبدیل امتیازهای قدیمی به جدید موجود است:

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی