آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !

قبرس چند فرودگاه دارد؟

شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶ ق.ظ


به طور کلی باید گفت که تاریخچه فرودگاه قبرس به قرن ها قبل برمی گردد. برای پاسخ به این سوال: قبرس چند فرودگاه دارد؟ باید گفت اولین فرودگاه در اوایل قرن بیستم در جزیره ساخته شد و از آن زمان به بعد به بخش مهمی از سیستم سفر مسافران تبدیل شد. و مردم محلی

دسترسی به این جزیره از سایر کشورها فقط از طریق هوایی و دریایی است. هواپیما سریعترین راه برای سفر به هر جزیره ای است. سفر با هواپیما معمولاً فقط چند ساعت طول می کشد، در حالی که سفر با قایق چندین روز طول می کشد. علاوه بر این، معمولاً سفر با هواپیما راحت‌تر از سفر با قایق است. هواپیماها دارای صندلی و امکانات رفاهی راحت هستند، در حالی که سفر با قایق می تواند کمی دشوار باشد.

اولین فرودگاه در جزیره قبرس فرودگاه لارناکا است که در سال 1939 توسط دولت بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. این فرودگاه در ابتدا برای اهداف نظامی بریتانیا استفاده می شد، اما پس از جنگ به فرودگاه عمومی تبدیل شد. فرودگاه لارناکا در حال حاضر بزرگترین فرودگاه در جزیره قبرس است و به عنوان یک مرکز حمل و نقل مهم در قسمت جنوبی قبرس عمل می کند.

جالب است بدانید که فرودگاه ارجان در اصل یک فرودگاه نظامی بوده که توسط انگلستان در جریان درگیری های جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این فرودگاه نیز مانند فرودگاه لارناکا پس از جنگ کاربرد نظامی خود را از دست داد. اما برای مقاصد غیرنظامی استفاده نمی شد و همه مردم جزیره از فرودگاه لارناکا عبور می کردند تا اینکه در سال 1974 پس از درگیری بین شمال و جنوب، فرودگاه ارجانی به عنوان تنها فرودگاه شمال شروع به فعالیت کرد. جزیره .

فرودگاه متروک در قبرس، فرودگاه متروکه

فرودگاه متروک قبرس که با نام فرودگاه بین‌المللی نیکوزیا نیز شناخته می‌شود، فرودگاهی متروک در نیکوزیا، پایتخت قبرس است. این فرودگاه در سال 1937 توسط انگلستان ساخته شد. در ابتدا این فرودگاه نظامی بود، اما پس از جنگ جهانی دوم به یک فرودگاه غیرنظامی تبدیل شد. فرودگاه متروکه در سال 1970 به عنوان شلوغ ترین فرودگاه اروپا شناخته می شد.این فرودگاه زیبا و معروف در سال 1974 پس از تقسیم قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی در مرز بین دو قسمت قرار گرفت. به همین دلیل نمی توان از فرودگاه استفاده کرد.

فرودگاه بین المللی نیکوزیا اکنون به یک فرودگاه متروک تبدیل شده است. این فرودگاه تحت کنترل سازمان ملل است. فرودگاه نیکوزیا یک مقصد محبوب برای گردشگری است و بازدیدکنندگان می توانند تاریخ و فرهنگ قبرس را در اینجا تجربه کنند. Abandon دارای باندی به طول 2800 متر است. این فرودگاه یک ترمینال مسافربری نیز دارد که اکنون متروکه است.

آینده فرودگاه بین المللی نیکوزیا غیرقابل پیش بینی است. برخی معتقدند این فرودگاه باید بازسازی شود و به عنوان فرودگاه بین المللی مورد استفاده قرار گیرد. برخی دیگر معتقدند فرودگاه باید به موزه تبدیل شود.

چند فرودگاه در قبرس فعال است؟

در مجموع شش فرودگاه در جزیره قبرس وجود دارد، چهار فرودگاه بین المللی و دو فرودگاه نظامی.

فرودگاه های قبرس

فرودگاه لارناکا در قبرس جنوبی (LCA)

فرودگاه قبرس یورومای جنوبی پافوس (PFO)

فرودگاه ارکان (ECN) در قبرس شمالی

فرودگاه نظامی قبرس

فرودگاه آکروتیری نیروی هوایی سلطنتی در قبرس کیدول (AKT)

فرودگاه لاکاتامیا (LAK) در قبرس جنوبی

فرودگاه بین المللی آرجون

با افتتاح فرودگاه جدید قبرس شمالی، اولین شرکت هواپیمایی مستقل در قبرس شمالی به نام ارجان همزمان با FLYKHY شروع به کار خواهد کرد. نام این ایرلاین FLY KIBRIS Hava Yolları به معنی هواپیمایی قبرس است.

افتتاح این فرودگاه با مساحت بیش از هشت میلیون متر مربع در نیکوزیا پایتخت این کشور انجام شد. بزرگترین هواپیماهای جهان می توانند در این فرودگاه که دارای 24 گیت گذرنامه و 60 ورودی هواپیما است فرود بیایند.

فرودگاه جدید ارجان بزرگترین و مدرن ترین فرودگاه در جزیره قبرس است که در آن از آخرین فناوری ها از جمله غربالگری چمدان ها با اشعه ایکس و امکانات غربالگری مسافران استفاده شده است.

قبرس شمالی هنوز کد هوایی بین المللی ندارد، بنابراین پروازها نیاز به توقف در ترکیه دارند. آنتالیا، نزدیکترین کشور ترکیه، اعلام کرده است که قصد دارد پروازهای خود به قبرس شمالی را متوقف کند. اما به لطف مذاکرات اخیر در خصوص استقلال رسمی قبرس شمالی و وجود دو کشور مستقل یا فدرال در جزیره قبرس، به زودی شاهد پروازهای بین المللی مستقیم به فرودگاه جدید آریان خواهیم بود.

هزینه ساخت این فرودگاه بیش از چهارصد میلیون دلار بوده که یکی از اولین قدم ها در جهت توسعه قبرس شمالی و جذب گردشگران بین المللی بوده است.

در پیشرفت قبرس شمالی اقدامات دیگری از جمله احداث جاده توریستی از کارپوس به مارش در حال انجام است. علاوه بر این، کار انتقال گاز از میادین گازی کشف شده در قبرس به اروپا با سرمایه گذاری های کلان انجام می شود که باعث رونق اقتصاد این کشور می شود.

مقررات حمل بار در فرودگاه قبرس (ارجان).

مواردی که هنگام سفر به قبرس شمالی مجاز نیستند:

1) وسایل برقی مختلف در جعبه نو و مهر و موم شده

2) ابزار مربوط به کار و غیر برای استفاده شخصی، مانند ابزار ناخن یا تجهیزات ضبط صدا.

3) بیش از 4 لیتر مشروبات الکلی

4) سیگار و تنباکو بیش از دو جعبه

5) تعداد زیادی لباس نو که برچسب و بسته بندی دارند و نشان دهنده استفاده شخصی نیستند و ممکن است برای فروش ارسال شده باشند.

6) نهال

7) داروهای مصرف شخصی

8) فلزیاب

9) تجهیزات ارتباطی

10) سلاح گرم، سلاح سرد و سایر اقلامی که ورود آنها به همه کشورها ممنوع است، مانند اموال مسروقه یا تقلبی و غیرقانونی.

دوستان عزیز توجه داشته باشید که آوردن حیوان خانگی به قبرس شمالی بسیار پیچیده و خاص است. غیرممکن نیست و بسیاری از دوستان قبلاً موفق شده اند حیوان خانگی خود را به قبرس شمالی بیاورند. قبل از سفر، باید مراحل خاصی را طی کنید.

نقض قوانین پلیس فرودگاه منجر به پیگرد قانونی علیه شما خواهد شد. اقلام غیرقانونی که با خود می آورید توسط پلیس ضبط می شود و برای رهاسازی آنها باید مراحل بسیار پیچیده و پرهزینه ای را طی کنید.
 

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی