آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !

ست کنترل چیست و چه کاربردی دارد؟

يكشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶ ب.ظ


ست کنترل یکی از تجهیزات کاربردی در صنعت پمپ و سیستم آبرسانی است. عملکرد مجموعه کنترل خودکار، کنترل و تنظیم فشار آب است. ست کنترل به عنوان یکی از دستگاه های پمپ در شبکه های مختلف آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد و برای کنترل جریان آب در پمپ جهت جلوگیری از قطع و وصل جریان و آسیب های دیگر به پمپ استفاده می شود. لوله کشی در ساختمان

از وضعیت سیستم کنترل استفاده کنید

برای استفاده از کلید اتوماتیک دیجیتال یا کنترلر مشابه باید یک شرط وجود داشته باشد و آن فشار آب ورودی به شیر آب در خانه است. این را با یک مثال توضیح می دهیم. به عنوان مثال، اگر از یک پمپ برای ساختن یک خانه آب استفاده می کنید که به یک پمپ قدرتمند می رود. چون آب روستایی است و فشاری بین 1.5 تا 2.5 بار دارد. بنابراین می توانید از کنترلر استفاده کنید. حال بیایید تصور کنیم که آب مورد استفاده در مکانی نزدیک شهر و بمباران نشده با کمک یک پمپ و از مخزن یا منبع سوخت تامین می شود. فشار آب ورودی به این پمپ صفر است و در این حالت نمی توانید از مبدل دیجیتال استفاده کنید.

در نتیجه می فهمید که آب شهر تحت فشار است و آب چشمه یا مخزن نه. توجه داشته باشید که حتی اگر فنر را بالاتر از پمپ نصب کنید، تاثیری در فشار آن نخواهد داشت. همچنین در این مورد اندازه منبع مهم نیست. برای اطمینان از در دسترس بودن بسته کنترلی، یک چیز را بررسی کنید. بدون اینکه پمپ را روشن کنید، شیر آب را باز کنید. یعنی اگر آب از شیر خارج شود می توان از کلید اتوماتیک دیجیتال استفاده کرد اما اگر آب از شیر آب نباشد نمی توان از آن استفاده کرد.

کنترل عناصر مجموعه

بسته کنترل از اجزای مختلفی تشکیل شده است. مهمترین اجزای بسته کنترلی عبارتند از:

دیافراگم

شیر یک طرفه

مانومتر یا فشار سنج

برق

بدنه پلاستیکی

پیچ تنظیم فشار. محصولات شرکت اندرس هاوزر
نحوه عملکرد مجموعه کنترل

برای تنظیم رگولاتور، آب باید با فشار حداقل 0.5 بار از آن عبور کند. در داخل کلید اتوماتیک دیجیتال بخشی به نام فلوسوئیچ وجود دارد که با جریان آب با فشار مناسب فعال می شود و پمپ را راه اندازی می کند. اگر فشار آب به عنوان مثال 0.3 باشد، کلید اتوماتیک روشن نمی شود.

نکاتی برای نصب مجموعه کنترل

برای استفاده از Control Pack باید نحوه نصب Control Pack و نحوه نصب آن را بیاموزیم. برای این منظور باید نکات نصب زیر را رعایت کنیم:

رگولاتور باید بین پمپ و شیر اول قرار گیرد.

تمام اتصالات باید برای اطمینان از آب بندی کامل آنها بررسی شود.

اتوماتیک باید بر روی پمپ نصب شود یا به طور دقیق روی خود پمپ نصب شود.

برای اتصال دیسپنسر به برق، باید سیم برق را به مجموعه کنترل وصل کنید و پمپ را به خروجی دیسپنسر وصل کنید.

پس از اتصال سیم های دستگاه و برق رسانی به آن، آب جاری از شیر نشان می دهد که منبع تغذیه و پمپ به درستی نصب شده و دستگاه کار می کند.

شیرهای خاموش و پمپ به طور خودکار در عرض 9 ثانیه متوقف می شوند.

کیفیت مجموعه کنترل

1 - عمر طولانی

2- در زمان قطع برق نیازی به شیر بای پس نیست

3- فشار آب ثابت

4- به مخزن تحت فشار بستگی ندارد

5- با قطع آب پمپ را سریع خاموش کنید

6- جریان یا رهاسازی آب را افزایش دهید

7- استفاده آسان

معایب واحد کنترل

1- استفاده از این قطعه برای مواردی مانند مخازن، چاه، استخر و ... که فشار آب کم است و حداقل به فشار 0.5 بار نیاز دارد، امکان پذیر نیست.

2- استفاده از این قطعه باعث افزایش سایش یاتاقان پمپ می شود. زیرا کلید اتوماتیک پمپ را در تمام مدت باز شدن آب خاموش نمی کند.

3- اگر فشار آب افت کرد، تنظیم کنترل کامل نبود و پمپ کار کرد، باید تنظیمات را ریست کنید یا برق را قطع و وصل کنید. خرید از سایت 1688

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی