آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !

حقایقی در مورد زندگی در ترکیه که باید بدانید

پنجشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲ ب.ظ


واقعیت زندگی در ترکیه ممکن است شما را شگفت زده کند، همانطور که بسیاری از مهاجران را شگفت زده می کند. استاندارد زندگی، هزینه پایین زندگی، روند آسان اخذ مجوز کار یا اقامت، نرخ ارز لیر ترکیه و اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، ترکیه را به کشوری ایده آل برای مهاجران تبدیل کرده است. با این حال، هر کشوری مشکلات خاص خود را دارد و بهتر است قبل از مهاجرت با آنها آشنا شوید. توجه داشته باشید که برای مهاجرت به ترکیه مدارک باید ترجمه شود. خدمات ترجمه ترکی ساترا بدون نیاز به مراجعه حضوری بهترین و با کیفیت ترین خدمات ترجمه رسمی را به شما ارائه می دهد. برای اطلاع از راه های مهاجرت به ترکیه با موسسه مهاجرتی شاهان تماس بگیرید.

حقایقی از زندگی در ترکیه

بسیاری از مردم می خواهند حقیقت زندگی در ترکیه را بدانند زیرا ترکیه به عنوان یک مکان خوب برای مهاجران شناخته می شود.

هزینه زندگی و مسکن در ترکیه

یکی از واقعیت های زندگی در ترکیه این است که هزینه های زندگی و اقامت در ترکیه در مقایسه با برخی کشورها زیاد نیست. بسیاری از مهاجران هزینه های اقامت و زندگی در ترکیه را بسیار ارزان تر از کشور خود می دانند. اگرچه تفاوت های منطقه ای بر هزینه زندگی تاثیر می گذارد، اما میانگین هزینه اجاره، هزینه حمل و نقل، هزینه غذا، هزینه زندگی در ترکیه همچنان بسیار کمتر از کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا است. همچنین هزینه خرید یا اجاره خانه از ویلا گرفته تا آپارتمان بسیار مقرون به صرفه است.

اجازه اقامت و کار

مهاجرانی که می خواهند در ترکیه زندگی کنند باید بدانند که برای اقامت پس از 90 روز ویزا در این کشور باید مجوز اقامت یا کار دریافت کنند. مهاجران به ترکیه باید قبل از مهاجرت با ارائه مدارک لازم به سفارت جمهوری ترکیه در کشور خود برای مجوز کار اقدام کنند. پس از اولین ثبت نام، درخواست آنلاین باید از طریق پورتال دولت الکترونیک ترکیه انجام شود. ظرف مدت 10 روز، درخواست باید مستقیماً به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه ارسال شود. درخواست برای اجازه اقامت نیز باید از طریق اقامت الکترونیکی اداره کل مدیریت و مهاجرت انجام شود. پس از درخواست آنلاین، مهاجران باید مدارک لازم را به اداره کل مدیریت و مهاجرت ارائه کنند.

نرخ ارز لیر ترکیه

برای افرادی که از اروپا یا آمریکا به ترکیه مهاجرت می کنند، نرخ مبادله لیر ترکیه یک مزیت بزرگ برای آنها محسوب می شود. یکی از واقعیت های زندگی در ترکیه این است که فروش خانه در ترکیه در سال های اخیر به دلیل کاهش ارزش پول ترکیه افزایش یافته است. اکثر خریداران خانه مهاجرانی بودند که می خواستند از طریق سرمایه گذاری در ترکیه بمانند.

همچنین ارز ترکیه باعث شد صاحبان کسب و کار از کشورهای نزدیک به ترکیه و کشورهای اروپایی مانند هلند، انگلیس، اسپانیا و آمریکا به این کشور علاقه مند شوند. یکی از شرایط اخذ تابعیت ترکیه این است که بتوانید در ترکیه سرمایه گذاری کنید. اگر بتوانید کسب و کاری را در ترکیه راه اندازی کنید که حداقل 50 نفر استخدام کند یا حداقل 500 دلار در ترکیه سرمایه گذاری کنید، می توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید.

مناطق محبوب ترکیه برای تجربه

ترکیه گزینه های زیادی را برای افرادی که می خواهند خانه بخرند یا کسب و کار راه اندازی کنند و در این کشور زندگی کنند ارائه می دهد. محبوب ترین مناطق ترکیه استانبول، شهرهای منطقه اژه و شهرهای ساحلی مدیترانه هستند. در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند در شهرهایی مانند استانبول سرمایه گذاری کنند، کسانی که مایل به زندگی و خرید ملک در ترکیه هستند مناطقی مانند آنتالیا، بدروم، مارماریس یا دیدیم را ترجیح می دهند.

سیستم مراقبت های بهداشتی در ترکیه خوب است، عالی نیست!

در سال 2006، دولت ترکیه یک طرح بیمه درمانی را راه اندازی کرد که طیف وسیعی از خدمات را به همه شهروندان ترکیه ارائه می دهد. اما اگر همسرتان شما را بیمه کرده باشد، تا یک سال پس از ورود به ترکیه نمی توانید از خدمات بهداشت عمومی استفاده کنید. اگر زیر 65 سال دارید، طبق قانون باید بیمه داشته باشید، بنابراین قبل از مهاجرت، نوع بیمه درمانی را برای زندگی در ترکیه انتخاب کنید.

ترکیه به طور رسمی یک کشور سکولار است

این کشور توسط مصطفی کمال آتاتورک تأسیس شد که سکولاریسم، مدرنیته و دموکراسی را در این کشور بدعت داد. مردم ترکیه از این ایده های معروف به کمالیسم استقبال می کنند. اگر مردم ترکیه احساس کنند که رهبران این جامعه به آرمان های کشور خود عمل نمی کنند و تلاش کافی برای حفظ آن آرمان ها ندارند، با احساسات شدید دست به کودتا خواهند زد.

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی