آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !

تفاوت چاپگرهای اداری و خانگی چیست؟

يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱ ق.ظ


چاپگر اداری یک ابزار ضروری در محیط کار است. با این حال، داشتن یک چاپگر در خانه ضروری است اگر می خواهید پروژه های کوچک چاپی را در زمانی که خارج از دفتر هستید انجام دهید. در این صورت باید بدانید چه تفاوتی بین چاپگر اداری و چاپگر خانگی و تفاوت چاپگر اداری و چاپگر خانگی با توجه به عواملی مانند اندازه و سرعت وجود دارد. بیایید تفاوت بین چاپگرها را از طریق این راهنما بررسی کنیم. بسته به کارایی و عملکرد چاپ، چاپگرها را می توان به چاپگرهای خانگی و چاپگرهای اداری طبقه بندی کرد. تفاوت اصلی بین چاپگرهای خانگی و اداری این است که پرینترهای دوم برای انجام حجم چاپ بزرگتر در محل کار طراحی شده اند. در مقابل، چاپگرهای خانگی کارهای چاپ کوچک را انجام می دهند.

ویژگی های هر محیطی

ویژگی های چاپگرهای اداری کمی با پرینتر خانگی متفاوت است. به عنوان مثال، اکثر این چاپگرها دارای ویژگی هایی مانند فکس، اترنت، تغذیه خودکار اسناد (ADF)، هارد دیسک و چاپ دورو هستند. برخی از چاپگرهای اداری حتی می توانند اسناد را منگنه کنند.

از سوی دیگر، چاپگرهای خانگی دارای ویژگی‌های دوست‌دار عکس مانند سینی کاغذ عکس، مخازن جوهر اضافی، اسلات کارت حافظه و میله‌های USB هستند. علاوه بر این، اکثر چاپگرهای خانگی به جای اترنت، اتصالات Wi-Fi را ارائه می دهند. علاوه بر این، برخی از آنها فقط از طریق USB امکان چاپ را دارند.

اندازه و سرعت

هنگام مقایسه اندازه و سرعت چاپگرهای خانگی و اداری، بدون شک چاپگرهای آفیس بهتر از مدل های خانگی هستند، که آنها را گران تر از همتایان خود می کند. همچنین سرعت چاپ بالاتری دارند.

در مقابل، چاپگرهای خانگی همیشه کوچکتر هستند، زیرا مدل‌های خانگی برای کاربردهای سبک‌تر طراحی شده‌اند. در بیشتر موارد، مدل های خانگی به چاپ بر روی کاغذ سایز A4 محدود می شود. همچنین، آنها نسبت به مدل های اداری کندتر هستند.

نمونه هایی از هر کدام (انواع چاپگر)

اکثر پرینترهای اداری از فناوری لیزری استفاده می کنند که کارآمدتر و مقرون به صرفه تر از چاپگرهای جوهر افشان خانگی است. سرعت چاپ و ظرفیت کاغذ بالایی نیز دارند. یک نمونه عالی از این چاپگر، چاپگر لیزری مونو Xerox B225 A4 است.

از سوی دیگر، چاپگرهای خانگی آوافرهنگ در مقایسه با پرینترهای اداری، امکانات محدودی را ارائه می دهند. آنها از فناوری جوهرافشان برای ایجاد عکس های واقعی استفاده می کنند. یک نمونه عالی از یک چاپگر خانگی، چاپگر جوهرافشان چندکاره رنگی Epson EcoTank ET-2711 A4 است.

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی