آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !


روکش صندلی یکی از تزئینات داخلی خودرو است که زیبایی فضای داخلی کابین را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین می توان آن را مهم ترین عامل جذابیت داخلی خودرو دانست. بسته به جنس، روکش های خودرو این قابلیت را دارند که بر دمای داخلی محیط (احساس سرما یا گرما) تأثیر بگذارند. یعنی روکش ها در نرم شدن فضا و دمای داخل خودرو موثر بوده و یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو در بازار ایران هستند. از این رو شاهد تنوع زیاد آنها در فروشگاه ها هستیم. برای آشنایی بیشتر با این قالب ها، بهتر است یک دسته بندی کلی برای آن ها در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی انواع مدل های روکش صندلی خودرو با توجه به نوع آنها می پردازیم:

1- روکش صندلی چرمی

چرم اولین نوع روکش صندلی است که ظاهری نسبتا ظریف و جذاب به کابین خودرو می دهد. چرم های مورد استفاده در ساخت روکش صندلی خودرو:

چرم طبیعی: این نوع چرم گران ترین چرم موجود در بازار است. کیفیت بالای چرم طبیعی و نرمی آن یکی از دلایل محبوبیت این نوع روکش ها است. اما برخلاف تصور عموم، این نوع دائمی نیست و عمر آن کوتاه است.

چرم صنعتی: چرم صنعتی از نظر قیمت در رده مناسبی نسبت به چرم طبیعی قرار دارد. علاوه بر این، این چرم ها دوام بیشتری دارند و ماندگاری بیشتری دارند.

چرم مشتق شده از مشتقات نایلون: این نوع چرم بدترین نوع چرم است که برای ساخت روکش صندلی استفاده می شود. مدت و طول عمر آن بسیار کوتاه است و به نظر می رسد کیفیت بالایی ندارد.

مزایا و معایب روکش های چرمی

در اینجا برخی از مزایای اصلی روکش چرمی صندلی آورده شده است:

ایجاد ظاهری لوکس و زیبا در فضای داخلی خودرو

رنگ با گذشت زمان تغییر نمی کند.

تمیز کردن سریع و آسان با اسپری مخصوص

معایب روکش چرمی صندلی عبارتند از:

اصلاح سریع گرما و گرم شدن قسمت بالایی کاور

در روزهای گرم سال، بدن هنگام رانندگی عرق می کند

امکان استارت زدن خودرو به خصوص در فصل تابستان و پس از پارک طولانی مدت خودرو در زیر نور آفتاب.

حساسیت به رطوبت و نامناسب بودن مناطق شارجه به ویژه در شمال کشور

احتمال ترک خوردن لایه پوست در اثر انتشار گازهای مضر و حرارت از محیط

مقاومت کم در برابر خراش و سایش

2- سقف صندلی

دسته دوم روکش های خودرو روکش های پارچه ای صندلی ها هستند. همه این مدل ها از پارچه های کتان یا مخمل ساخته شده اند. ارگونومی ساخت روکش های پارچه ای کاملا راضی کننده است و برای مدت طولانی حالت عادی خود را حفظ می کنند. بنابراین در هنگام رانندگی احساس ناخوشایندی را برای مسافران ایجاد نمی کنند.

 

مشاهده ادامه: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/ایرانخودرو/روکش-صندلی-پژو-206/

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی