آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !

چگونه تفاوت بین استیل 304 و 201 را تشخیص دهیم

دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۰۵:۲۲ ب.ظ


راه تشخیص فولاد 304 و 201 دوام استیل است. ظرفیت استقراض بر اساس رنگ آنها و غیره فولاد در واقع یک فولاد ضد زنگ است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. درجات مختلفی از فولاد وجود دارد که مشابه و متفاوت از یکدیگر هستند. به این دلیل، می توان از احتیاطات مختلف و تفاوت در انواع فلزات و خصوصیات آنها استفاده کرد. تمام فولاد حاوی عناصر آهن و کروم است. در واقع آنها پر از ترکیبات فلزی دیگر هستند و با بررسی و تجزیه و تحلیل آنها که اغلب به روش های مختلف ساخته می شوند، می توان آنها را از یکدیگر متمایز کرد. برای تشخیص فولاد 304 از 201 می توانید روی آنچه گفتیم تمرکز کنید. قیمت ورق استیل 304 و ورق استیل 316 را می توانید در سایت آهن توپ مشاهده نمایید.

304 را از فولاد 201 متمایز کنید

برای تشخیص ورق استیل 304 از گرید 201 باید به نکات زیر توجه کنید.

قیمت فولاد

از آنجایی که مقایسه بین فولاد 304 و 201 است، باید بدانید که قیمت فولاد 201 از فولاد 304 کمتر است. این تفاوت قیمت با توجه به میزان نیکل استفاده شده در ترکیب این فولادها تعیین می شود. بنابراین، هرچه میزان نیکل در فولاد بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر خوردگی بیشتر می شود و آن را به یک فولاد ضد خوردگی تبدیل می کند. بنابراین، هرچه مقاومت فولاد کمتر باشد، نشان می‌دهد که درصد نیکل کمتری برای تولید آن استفاده شده و قیمت آن ارزان‌تر است. اما نمی توان انکار کرد که درصد پایین نیکل در فولاد 201 باعث کاهش کیفیت آن می شود. استیل 201 و استیل 304 شباهت های زیادی در ظاهر دارند. اما در هنگام خرید می توانید با انتخاب فولاد ارزان و مرغوب مانند فولاد 201 انتخاب خوبی داشته باشید، به جای نیکل از عناصر دیگری مانند منگنز، نیتروژن، کروم یا مس استفاده کنید.

دوام فولاد

دوام فولاد از دیگر مواردی است که می تواند استیل 201 را از استیل 304 متمایز کند. چگالی فولاد 304 بیشتر از فولاد 201 است. این اختلاف 10 درصدی باعث کاهش ماندگاری فولاد 304 می شود و این به دلیل منگنز بالای آن است. در 201 فلز. تفاوت زیادی بین فولاد 201 و فولاد 304 از نظر خمش و تغییر شکل وجود ندارد. اما فولاد 201 نسبت به فولاد 304 مسطح تر است. مقدار نیکل مصرفی در ساخت فولاد 201 باعث مقاومت آن در برابر خوردگی نمی شود. بنابراین مقاومت آن در برابر خوردگی کمتر از فولاد 304 است. به دلیل منگنز بالای فولاد 201، رنگ فولاد از فولاد 304 بیشتر است که باعث می شود رنگ آن کمی تیره تر شود. همین تفاوت کوچک تشخیص این دو را ممکن می سازد. البته تفاوت رنگ بین این دو فلز به اندازه ای نیست که مردم عادی تشخیص دهند.

مشخصات فولاد 304

فولاد 304 مهفا حاوی عناصری مانند کروم و نیکل است و از خانواده فولاد زنگ نزن آستنیتی است. این فلز خاصیت مغناطیسی ندارد و مقاومت بالایی در برابر خوردگی از خود نشان می دهد. ساختار فولاد ضد زنگ 304 باعث شده است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرد. این فلز به صورت میلگرد، کلاف، لوله یا ورق فولادی 304 در بازار موجود است. فولاد 304 در صنایع غذایی، دارویی، پتروشیمی و نفت کاربرد دارد. خواص مغناطیسی و الکتریکی فولاد 304 کم بوده و در برابر عوامل زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد. این ویژگی های استیل 304 به دلیل پوشیدن آسان آن را بسیار محبوب و پرکاربرد کرده است.

مزایای فولاد 201

یکی از خواص فولاد 201 مقاومت آن در برابر اکسیداسیون است. این فولاد تا حداکثر دمای متناوب 750 درجه سانتی گراد و دمای پیوسته 780 درجه سانتی گراد مقاوم است. در برابر خوردگی مقاومت کمتری دارد، اما می تواند جایگزین خوبی برای فولاد ضد زنگ 301 باشد. فولاد 201 هنگام عملیات حرارتی سخت نمی شود. با این حال، می توان آن را تا محدوده دمایی 1010 و 1066 درجه سانتیگراد در عملیات حرارتی آنیل گرم کرد و به سرعت خنک کرد. کارایی فولاد 201 مشابه فولاد 301 است و می توان با استفاده از انواع روش های موجود خم شد. یکی دیگر از ویژگی های فولاد 201 جوش پذیری مناسب آن است و برای تولید تجهیزات آشپزخانه، ظروف غذاخوری، در صنایع مهندسی، در و پنجره، نرده، تریلر و واگن کاربرد دارد.

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی