آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !


قبرس کشوری در شرق مدیترانه و سومین جزیره پرجمعیت منطقه است. این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که بخش شمالی آن متعلق به ترکیه و قسمت جنوبی آن متعلق به یونان است. جمهوری دموکراتیک ترک قبرس شمالی بر خلاف همسایه جنوبی خود از لیر ترکیه استفاده می کند و هزینه زندگی در آنجا بسیار پایین است. در واقع مقرون به صرفه بودن زندگی و تحصیل در قبرس شمالی یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به این کشور است. علاوه بر این، واحدهای ارزی یورو و دلار نیز در کشور به عنوان ارزهای غیر اصلی محبوب هستند.

در سال های اخیر مهاجرت به قبرس شمالی سر و صدای زیادی به پا کرده است. از آنجایی که قبرس جنوبی بخشی از اتحادیه اروپا است، دریافت ویزا دشوارتر و زندگی در آن گران تر است، بنابراین بسیاری از مردم قبرس شمالی را ترجیح می دهند. علاوه بر این، مانند ترکیه، برای ورود اتباع ایرانی به این کشور نیازی به ویزا نیست و این امر روند مهاجرت را آسان می کند. برای ادامه این مقاله، با ما همراه باشید تا راه های مختلف مهاجرت به قبرس شمالی را بررسی کنیم.

روش های اصلی مهاجرت به قبرس شمالی

با در نظر گرفتن سایر روش های ثانویه و غیر مستقیم، رایج ترین روش های مهاجرت به قبرس شمالی مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری است. از میان روش های ذکر شده، مهاجرت تحصیلی نسبت به سایر روش ها مطلوب و توصیه می شود. به طور کلی، راه های اصلی مهاجرت به قبرس شمالی عبارتند از:

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت نیروی کار

مهاجرت سرمایه گذاری

قبرس یکی از معدود مقاصد محبوب در جهان است که هنوز به مهاجران اجازه می دهد تا از طریق خرید املاک و مستغلات اقامت دائم کسب کنند.

بررسی مهاجرت به قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از مهم ترین مقاصد آموزشی برای ایرانیان محسوب می شود. هزینه های پایین زندگی و شهریه های بالای دانشگاه های آن از دلایل اصلی محبوبیت قبرس شمالی در بین دانشجویان است. همچنین این کشور مقصد متقاضیانی است که به دلایل مالی و تحصیلی فرصت تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکا را ندارند، از این فرصت بهره مند شده و به قبرس شمالی مهاجرت می کنند. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور برنامه‌های تبادل دانشجو را با دانشگاه‌های پیشرو در جهان برگزار می‌کنند و به دانشجویان این فرصت را می‌دهند که یک سال تحصیلی را در کشور دیگری بگذرانند. این به دانش آموزان کمک می کند تا به آموزش معمولی بازگردند و شانس آنها را برای ورود به آموزش عالی افزایش می دهد.

از سوی دیگر، نقل مکان به قبرس شمالی از طریق تحصیل نیز ممکن است مزایای بیشتری داشته باشد. با تحصیل در رشته های خاصی در قبرس شمالی مانند مهمان نوازی و گردشگری، دانشجویان می توانند مستقیماً به بازار کار متصل شوند و از طریق کارآموزی در هتل ها و دفاتر گردشگری درآمد خوبی کسب کنند. پس از فارغ التحصیلی از فرصت های شغلی در شرکت ها و هتل های ترکیه بهره مند می شوند و به این ترتیب فرصت کار در یکی از مراکز گردشگری جهان را خواهند داشت. شهریه دانشگاه قبرس شمالی بین 1400 تا 12000 دلار در سال متغیر است، بدون احتساب بورسیه 50 درصدی برای دانشجویان بین المللی. اما نرخ عادی در این کشور بین 2000 تا 4500 دلار است

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

برای مهاجرت کار به قبرس شمالی، اتباع ایرانی می توانند یا در ایران کارفرما پیدا کنند و مجوز کار بگیرند و یا مستقیماً بدون ویزا وارد کشور شوند و شغل مناسب کارفرمای خود را جستجو و در نهایت به دست آورند. مجوز کار اما به طور کلی ویزای کار قبرس شمالی یک ماه اعتبار دارد و فقط برای کسانی صادر می شود که موفق به اخذ مجوز کار شده باشند و در صورت رعایت شرایط قابل تمدید است. اگرچه قبرس شمالی نیروی کار ماهر و واجد شرایط را برای پر کردن کمبود نیروی کار در این کشور دریافت می کند، مهم ترین دلیلی که مردم برای دریافت ویزای کار قبرس شمالی دریافت می کنند، راه اندازی یک "شرکت" است. در واقع این کشور به دلیل شکاف اقتصادی، مکانی خوب و اقتصادی برای راه اندازی یک استارتاپ محسوب می شود.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

علاوه بر راه اندازی یک تجارت جدید، یکی از محبوب ترین گزینه های سرمایه گذاری در قبرس شمالی، متقاضیان می توانند ملک در این کشور نیز خریداری کنند. هزینه های پایین بازار املاک و مستغلات در قسمت شمالی قبرس و نرخ پایین مالیات، سرمایه گذاران بالقوه را تشویق به خرید ملک در این کشور می کند. صاحبان املاک با درآمد کافی برای حمایت از خود و خانواده خود می توانند پس از مدت کوتاهی برای اقامت دائم در قبرس شمالی اقدام کنند. برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری در ملک و در واقع خرید خانه، متقاضی باید خانه ای به ارزش حداقل 250000 دلار خریداری کند و حداقل به مدت 5 سال مالک آن باشد. به طور کلی، قبرس یکی از معدود مقاصد محبوب در جهان است که به مهاجران اجازه می دهد تا با خرید ملک به طور دائم زندگی کنند.

اخذ اقامت دائم قبرس شمالی

قبرس جنوبی مانند سایر مقاصد مهاجرتی محبوب، پیچیدگی ها و رویه های خاص خود را برای اقامت دائم دارد. کسانی که برای تحصیل به این کشور می روند می توانند پس از فارغ التحصیلی ویزای تحصیلات تکمیلی قبرس را دریافت کنند که اعتبار آن یک ماه است و در این مدت فارغ التحصیلان باید شغل مناسبی پیدا کنند. مجوز کار قبرس دارندگان ویزای کار نیز برای دریافت مجوز کار در قبرس شمالی باید از یک کارفرمای معتبر در قبرس شمالی پیشنهاد شغلی دریافت کنند. این مجوز یک ساله می تواند چندین بار تمدید شود و پس از 10 سال می توانید برای اقامت دائم در قبرس شمالی اقدام کنید. بله، لطفا توجه داشته باشید که یکی از ساده ترین راه ها برای زندگی دائم در قبرس، خرید زمینی است که بخشی از سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود. خریداران ملک در قبرس نیز ویزای اقامت یک ساله دریافت می کنند و پس از 10 سال می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. متقاضیان همچنین می توانند با ازدواج با یک شهروند قبرسی که مدرک ازدواج معتبر و اقامت پنج ساله در این کشور را ارائه می دهد، اقامت دائم دریافت کنند.
 

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی