آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !

مزایا و معایب کولر گازی ثابت

دوشنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵ ق.ظ


گرمای شدید سال های اخیر زندگی بدون سیستم خنک کننده را تقریبا غیرممکن کرده است. افراد بسته به شرایط محیطی، اندازه فضا، نوع کاربری محیطی و ... نوع کولر گازی را انتخاب می کنند. تهویه مطبوع نوعی سیستم خنک کننده است که در بین مردم بسیار محبوب است. کولر گازی انواع مختلفی دارد. یکی از سبک های آن پایه کولر گازی است. متأسفانه همه مردم آن ها و نوع کاربردشان را نمی شناسند.

ورودی هوای عمودی

قبل از مقایسه این مدل از کولر گازی ها با نوع دیواری، بهتر است بیشتر بدانیم. کولر گازی ایستاده نوعی کولر گازی است که تنها از نظر ظاهری با کولر گازی دیواری تفاوت دارد. این نوع کولر گازی قابلیت تولید گرما در فصل زمستان را نیز دارد. این کولرگازی ها بزرگتر هستند و فضای بیشتری را در محیط اشغال می کنند. قدرت و میزان سرما و گرمای تولید شده توسط کولرگازی ایستاده بسیار بیشتر از نیاز خانه است. معمولا ظرفیت این کولرها بین 36000 تا 80000 می باشد که این ظرفیت بسیار بالاست به همین دلیل از کولرها معمولا برای تالارهای عروسی، مساجد، شرکت ها، مغازه ها و فضاهای بزرگ استفاده می شود. البته کولرهای ایستاده با ظرفیت ها و اندازه های کوچکتر که به آنها پرتابل می گویند نیز موجود است.

این یخچال ها به دو صورت اینورتر و معمولی تولید می شوند و در مصرف انرژی با هم تفاوت دارند. یخچال های اینورتر مصرف کمی دارند و در مصرف انرژی صرفه جویی زیادی می کنند.

کولرهای گازی ایستاده و دیواری شبیه هم هستند

بسیاری از افراد تصور می کنند که کولر گازی فقط از یک قسمت داخلی تشکیل شده است و نه قسمت بیرونی و به راحتی قابل جابجایی است. اگر این تصور اشتباه است و این نوع کولر گازی مانند کولر دو قسمتی است، نمای بیرونی باید به گونه ای نصب شود که در عملکرد و کارکرد کولر مانند سازه دیواری اختلال ایجاد نکند. . سیستم عامل و عملکرد این دو سیستم کاملا شبیه به هم هستند و یک سیستم مشترک دارند.

تفاوت کولر گازی ایستاده و دیواری

اولین تفاوت این دو سبک کولر گازی در اندازه آنهاست.

تفاوت بزرگ بین قابلیت های نوع ایستاده و نوع زمینی را می توان دومین تفاوت آنها دانست.

با توجه به ظرفیت زیاد بخاری های عمودی، استفاده از کمپرسورها و تجهیزات با ابعاد بزرگ ضروری است. این باعث می شود سهم آنها بزرگتر شود. این ویژگی ها و وزن زیاد باعث می شد که دیوارها نتوانند از نصب خود پشتیبانی کنند و آنها را ثابت نگه دارند.

ظرفیت بالای آنها استفاده از آنها را از سیستم دیوار متمایز می کند. بنابراین کولر گازی دیواری برای مصارف خانگی استفاده می شود در حالی که کولر گازی ایستاده برای محیط های بزرگ و اجتماعی استفاده می شود.

مزایای استفاده از اسپلیت های عمودی

کولرهای گازی عمودی دارای مزایایی هستند که باعث استفاده از آنها شده است:

یکی از اولین و مهمترین مزیت های آنها ظرفیت سرمایش و گرمایش بالا است.

از دیگر قابلیت ها می توان به وجود فیلترهای مختلف تصفیه هوا و یونیزاسیون اشاره کرد.

یکی دیگر از عناصر مهم و موثر شکاف دائمی، توانایی ایجاد بادهای سرد و گرم در هر چهار جهت است.

استفاده از کمپرسورهای مختلف اسکرول، روتاری و پیستونی جنبه مهم دیگری است.

یکی دیگر از ویژگی های کولر گازی عمودی، دمپر باریک تر است. این عامل هوای سرد را به سمت شما می دمد تا افراد دور از دستگاه سرما را احساس کنند.
تعمیر کولر گازی تهران را به تهران سرویس کاران بسپارید.
مصرف کدام کولر گازی بیشتر است؟

البته برای خنک کردن 500 متر مربع انرژی بیشتری نسبت به 100 متر مربع نیاز است. در نتیجه مشخص است که مصرف کولرهای ایستاده بیشتر است. اما در نظر بگیرید که برای خنک سازی محیطی حدود 500 متری به کولرهای دیواری زیادی نیاز است و مصرف کل آنها بیشتر از یخچال است. با این توضیحات نتیجه می گیریم که مصرف مقادیر زیاد قطعات اسپلیت مقرون به صرفه است. اما استفاده از یخچال های با کلاس انرژی را فراموش نکنید.

صدای فن تهویه مطبوع همچنان روشن است

جدای از ابعاد بسیار بالا و مقاومت در برابر ترک خوردگی که آنها را برای مصارف خانگی نامناسب می کند، عامل دیگر صدای زیاد فن های آنهاست. این صداهای بلند در محیط های تجاری و بزرگ شنیده نمی شوند اما در محیط های خانگی به شدت آزاردهنده خواهند بود. با توجه به این عوامل، این یخچال ها عموماً برای مصارف مسکونی مناسب نیستند.

نکات مهم هنگام نصب عناصر ایستاده

معمولا ماشین های تحریر قدیمی با ظرفیت بالا از برق سه فاز 380 ولت استفاده می کنند در حالی که در ماشین های تایپ کم ظرفیت از برق تک فاز 220 ولت استفاده می کنند.

کمپرسورهای ایستاده کولر گازی در حین کار گرمای زیادی تولید می کنند. بنابراین لازم است آن را بیرون در جای مناسب قرار داد تا گرمای آن وارد محیط نشود.

یخچال های جی پلاس

کولرهای عمودی جی پلاس در محدوده توان 36000، 48000 و 60000 وات موجود هستند و می توانند تا دمای 54 درجه سانتیگراد کار کنند. بنابراین این دستگاه ها برای آب و هوای گرمسیری (مناطق جنوبی کشور) مناسب هستند.

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی