آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !

راهنمای چنگیزخان برای روستای فیلبند

جمعه, ۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴ ب.ظ

 

Iran Savad-Kouh Road extended to four lane, Mazandaran چهارباند کردن جاده سوادکوه مازندران در جنوب شرقی رامسر و شرق شهر کتالم از توابع رامسر ( مابین تنکابن و رامسر ) کوهی صخره ای با ارتفاعی کم وجود دارد. با توجه به اینکه امکانات رفاهی مثل سرویس بهداشتی یا مغازه در نزدیک آبشار وجود ندارد، بهتر است بعد از رسیدن به کمک خریدهای خود را انجام دهید تا اینجا به مشکل نخورید. به علاوه اینکه در این روستا میتوانید بهترین لبنیات را با نون محلی و تازه نوش جان کنید. البته در پاییز و زمستان هم اگر سختیهای راه را به جان بخرید، قشنگیهای خاص خودش را دارد، توجه داشته باشید که در فصل های پرباران، لباس و کفش مناسب همراه داشته باشید. مرکز این استان هم در دل روستاهای خود آبشارهای خروشانی را جای داده که بازدید از آنها جان هر گردشگری را تازه میکند. درست است که هدف ما بازدید از آبشار رنگو گرگان است اما لذت بردن از چشماندازهای دلنواز بکر مسیر خیلی زودتر شروع میشود و باعث میشود در راه رسیدن به آبشار به هیچ عنوان احساس پشیمانی نکنید. البته کمی قبل از این جاده، خروجی دیگری وجود دارد که نامش جادهی رنگو است و شما را مستقیم تا نزدیکی امامزاده رنگو میبرد؛ با این حال پیشنهاد ما این است که حتما اول به سمت روستای توشن بروید تا بتوانید از راهنماهای محلی در مورد مسیر دسترسی به آبشار کمک بخواهید. پس حتما لازم است یا یکی از افراد محلی را همراه خود ببرید و یا راهنماییهای لازم را از آنها بگیرید. اگر شما هم قصد سفر به این شهر سبز را دارید در ادامه این مقاله از مجله لیدوماتریپ با ما همراه باشید تا زیباترین جاهای دیدنی گرگان را به شما معرفی کنیم تا به این ترتیب بتوانید برنامه دقیق تری برای سفرتان تنظیم کنید.

7. قلعهنویی: من هم میخواهم با آلمان بازی کنیم اما تحریمیم و پول نیست! این پارک امکانات رفاهی مانند آلاچیق، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، اجاق، میز و نیمکت، رستوران، قهوه خانه، سکوی چادر و وسایل بازی کودکان و جایگاه سوارکاری نیز برای گردشگران دارد. باوجودی که دست پیدا کردن به این زیبایی نیاز به تحمل مقداری سختی دارد اما رسیدن به نتیجه همه چیز را جبران خواهد کرد، زیرا منظره ای زیبا برای عکاسی و فضایی دلچسب برای کمپ زدن دارد. این موضوع به شما کمک میکنه زمانبندی مناسبی برای رفت و برگشت به اون مکان داشته باشین، وسایل مورد نیاز رو به درستی بردارین و از همه مهمتر با یه برنامه عالی، از همه جاذبههای اطراف دیدن کنین. همچنین هر آنچه را که نیاز داشته باشید، میتوانید در این پاساژ پیدا کنید. روستای قلعه گردن مکان مناسبی برای گردش و اقامت بهخصوص در ماههای فصل بهار است که طبیعت مزین به انواع گل و گیاه زیبا میشود. عکاس: RONAK Mمرکز خرید تنکابن که در میان مراکز پرطرفدار و معروف مازندران قرار دارد، به فروش انواع محصولات از جمله پوشاک زنانه، مردانه و بچهگانه، کیف، کفش و… این منطقه دیدنی که زیبایی انبوه درختان و پرآبی رودخانه هایش چشم هر بیننده ای را می نوازد و مهمانان را به تحسین و تکریم آفرینشگر هستی وامی دارد از جمله مناطق حفاظت شده استان فارس است. روستای توشن به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه ، آب و هوای معتدل و مرطوب، وجود آببندان، مناطق جنگلی، دریاچه و سد، وجود ماهیان مختلف در آب دریاچه، و همچنین نزدیکی به شهر گرگان، از سالهای گذشته مورد توجه گردشگران قرار گرفته است . این پل معلق بر روی چهار سیم بکسل قطور ساخته شد و برای گرفتن لرزش در مقابل بادهای شدید منطقه تعدادی سیم بکسل نیز به آن اضافه شد.

وی مدت زمان عملیات جلوگیری از فرار آب سد لار را 5 سال عنوان کرد و افزود: در این رابطه علاوه بر علاج بخشی سد سازه هایی نیز جهت انتقال آب به تهران احداث خواهد شد و به این ترتیب آبی را که از دسترسی خارج می شود به تهران باز می گردانیم. آبشارهای چندگانه: همانطور که گفتیم آبشار شیرآباد مجموعه ای است از چند آبشار بزرگ و کوچک که به صورت هنرمندانه ای کنار هم چیده شده اند. هفت آبشار کوچک و بزرگ در دل جنگلهای گلستان وجود داشته که گردشگران میتوانند با حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی در دل جنگل به اولین آبشار برسند. گردشگران میتوانند با عبور از مسیر جنگلهای انبوه و روستای توشن به این آبشار زیبا که دارای ارتفاعی کم و بستری نیم دایرهای است رسیده و از فضای خنک و دیدنی آن لذت ببرند. تابش نوری که از دهانهی گودال به داخل آن روانه میشود و شنیدن پژواک صدای آب، صحنههای نفسگیری را تداعی میکند که از تماشای آن سیر نمیشوید. اگر شما هم به دنبال چنین مکانی هستید، فرصت را از دست ندهید و خیلی زود آبشار رنگو گرگان را به صدر لیست طبیعتگردیهای سال جدید اضافه کنید و خیالتان راحت باشد که هرگز پشیمان نمیشوید. راستی، یک امامزاده نیز در این جزیره وجود دارد که اگر خواستید، اجاره دارید شب را در آنجا اقامت کنید. دمای آب این دریاچه که از اعماق زمین تامین میشود، 5 تا 10 درجه سانتیگراد است و در اطراف آن طبیعتی زیبا خودنمایی میکند.

این جنگل ها در نزدیکی کوه های تالش با پوشش گیاهی انبوه و طبیعتی زیبا، آب و هوایی مطبوع در اطراف آبشار ویسادار ایجاد کردهاند. با عبور کردن از روستای توشن و حرمت از بین بوته های تمشک باید به میان رودخانه رفته و از روی آن عبور کنید، بعد از آن به مسیر پیمایشی نسبتا طولانی می رسید که صدای آبشار را واضح به گوش می رساند و در ادامه رودخانه در میان درختان انبوه و سر به فلک کشیده به تدریج حوضچه ها و آبشار رنگو مشاهده خواهند شد. اولین ساکنین روستا طوایف نائیج هایی بودند که از ناحیه بلده نور به این منطقه کوچ کرده اند که قدمت 300 ساله دارد و مردمانی فکور و اندیشمندی بودند که به خاطر همین علم آموزی و اشراف به علوم متعدد به آن ها "مِلا" می گفتند و مردم از علم آنها بهره می بردند که بعد ها بخاطر تزویج با طوایف دیگر و سکونت سادات صاحب اندیشه های مشترک در این روستا و با تغییرات سجلّی به تیره های دیگری تغییر فامیلی داده اند ولی قدیمی ترین شناسنامه مشترک اهالی «صیقل» می باشد که به خاطر تراش دادن سنگ ها که هم جنبه هنری داشته است و هم برای تعیین حدود املاک و زمین ها استفاده می شد و همچنین زندگی در بین دو رود بزرگ لاویج رود و ستیزه با سنگ ها و صیقلی دادن آنها به این نام شهرت یافتند و اکنون صیقل و تطّور آن سقل ، نائیجی،اسماعیلی، موسوی (چنانچه در باب اشتراکات سادات آمده) و رنجبر از فامیلی های منتج از آن نام مشترک نیاکان اهالی این روستا می باشد.

سید غیاث الدین علیه برادر خود خروج کرد و بر برادر دیگر، سید مرتضی را به حکومت ساری رسانید، تا این که سید علی بار دیگر حکومت ساری را به دست آورد، در این وقت سید مرتضی به لپور نزد کیاییان بیستون به سواد کوه رفت و سیدغیاث الدین به لاویج پناه برد. از اماکن دیدنی این روستا میتوان به آبشارهای آن، چشمهی آبگرم، امامزاده و همچنین بافت قدیمی روستا نام برد. بااینحال، پایتان که به این قلعه باز شود و با مناظر شگفتانگیز آن مواجه شوید، خستگی راه را از یاد خواهید برد. نکته قابل تامل در این استان ، وجود رطوبت زیاد در هوای استان گیلان می باشد که بطور خاص در در فصل تابستان بسیار زیاد میگردد که برای رهایی از این رطوبت و آب و هوای شرجی ، میتوانید به آبشار ویسادار پناه ببرید. آبشار ویسادار (Visadar Waterfall) از زیباترین جاهای دیدنی رضوانشهر در استان گیلان است. قلعه مارکوه در آثار ملی ایران ثبت شده است و به دوران پس از اسلام تعلق دارد. درصورتی که دوربین حرفه ای عکاسی داشته باشید می توانید تصاویر فوق العاده ای را ثبت کنید. حدود ۲ کیلومتر که از روستای توشن فاصله بگیرید می توانید بوته های تمشک زیبایی را ببنید که با عبور از آنها مسیر رودخانه را خواهید دید. فاصله بین روستای توشن تا آبشار رنگو چیزی حدود به ۴ تا ۶ ساعت پیاده روی است که در بسیار از نقاط آن به دلیل انبوه جنگل ها یا تاریکی هوا یا عدم وجود تابلوهای راهنما دید سخت خواهد بود. فصل بهار و تابستان برای تمام گروه های حرفه ای و غیرحرفه ای که به گشت و گذار در طبیعت مشغول می شوند، مناسب خواهد بود. عده دیگری نظرشان این است که چون در گذشته قوم آمارد در این منطقه زندگی میکرده، نام اصلی قلعه ماردکوه بوده که درگذر زمان به مارکوه تبدیل شده است.

قلعه مارکوه در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد. کتیبه روی این بنا در چهار طرف ذکر کرده است که این مکان آرامگاه قابوس بن وشمگیر است. عکاس: ناشناسمسجد جامع بابل دارای قدمت طولانی است؛ هرچند درباره زمان ساخت آن بحثهای زیادی وجود دارد؛ بهخصوص که کتیبههای موجود در محوطه مسجد، به دوره قاجار اشاره دارند. نکته جالبتوجه این است که قدمت برخی از خانههای چوبی روستا به زمان قاجار میرسد؛ البته اواخر دوره قاجار. این اقامتگاه از محدود مکانهای اقامتی در این روستا هست که پذیرای گردشگران طبیعت دوستی که از آبشار لوه دیدن میکنند می باشد. مسیر دیگری وجود دارد که می توانید از مسیر رشت - چمخاله خود را به این شهر برسانید. کولی ماهی: کولی ماهی غذای مخصوص شهرهای ماسوله و رشت است. گرگان، مرکز استان گلستان، یکی از شهرهای خوش آب و هوا در شمال ایران است که در میان با شکوه ترین جنگل ها و در همسایگی دریا و قله های سر به فلک کشیده شمال کشور واقع شده است. شهر گرگان مرکز استان گلستان و در جانب شرقی شمال کشور ایران است. این آبشار در ۱۸ کیلومتری شهر گرگان و در روستایی به همین نام که زیبایی آن زبانزد مردم ایران است، قرار دارد. حتما دوربین عکاسی خوب همراهتان داشته باشید و عکسهای زیادی از منظرهها و خودتان بگیرید؛ عکسهایی که انقدر زیبا هستند که دیگر نیازی به ادیت کردن هم ندارند و حسابی باعث حسادت دوستانتان میشوند! آب و هوای پاییز در جنگل دالخانی می توان گفت سرد بوده و با باران های پیاپی همراه است، اگر در این فصل می خواهید به این جنگل زیبا سفر کنید حتما با تجهیزات کامل جنگل نوردی خود را آغاز کنید.زمستان: تردد و تفریح در جنگل دالخانی به دلیل سرمای زیاد شاید کم تر باشد اما از زیبایی های آن نمی توان گذشت، سراسر سپید شدن دالخانی منظره ای شگفت انگیز و دیدنی را در مقابل چشمان شما قرار می دهد و می تواند یکی از زیباترین مکان ها برای عکس گرفتن باشد.

شهر گرگان در میان استان های شمالی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص و همچنین وجود فرهنگ و تاریخ پربار در دل خود، می تواند هر گردشگری با هر نوع سلیقه ای را جذب دیدنی های خود کند. حرکت موج گونه ابرها را به اقیانوس ابرها تشبیه کردهاند زیرا واژه دیگری برای توصیف این پدیده خارقالعاده وجود ندارد. در این پل از تجهیزات ایمنی به طور کامل استفاده شده است و حتی اگر پل پاره شود و به دره بیفتد در جای خود می مانید و هیچ اتفاقی نمیفتد زیرا وزن شما با راپل از بالا محافظت می شود. بنابراین اگر می خواهید کمی خرید کرده و برخی صنایع دستی را به عنوان سوغات مازندران بخرید، به روستای سنپچال قبل از روستای فیلبند بروید. ورکلا، روستایی است ازروستاهای چالوس از توابع بخش کلاردشت که در استان مازندران واقع شده است. آبشار رنگو یکی از جاهای دیدنی گرگان می باشد که در بین جنگل های سرسبز گرگان استان گلستان، در پنج کیلومتری جنوب گرگان واقع شده است. این بندر که واقع در سواحل شرقی دریای خزر (کاسپین) است یکی از شهر های بندری این استان است. هتل ۳ ستاره رامسر نوساز که در سال ۱۳۹۸ تاسیس شده از موقعیت مکانی خوبی برخوردا میباشد.

پارک جنگلی النگدره، دارای وسعتی به مساحت ۱۸۵ کیلومتر و چشماندازی منحصر به فرد است و یکی از هفت منطقهی نمونهی گردشگری کشور میباشد. همچنین النگدره به عنوان پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده. در شمال ورسک، روستای اوریم قرار گرفته است و در جنوب آن، دوگل واقع شده، ورسک از شرق و غرب در آغوش رشته کوههای البرز قرار دارد. این آبشار بر سر راه رودخانه لمیر قرار دارد که از کوههای تالش که به گردنه الماس نیز شهرت دارد، سرچشمه میگیرد و پس از گذر از منطقه پرهسر به دریای خزر میریزد. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، باید بدانید که فاصله کردکوی تا مشهد، حدود ۶۰۰ کیلومتر است؛ یعنی چیزی حدود ۷ ساعت زمان میبرد تا از کردکوی و درازنو خودتان را به مشهد برسانید. به یاد داشته باشید که در سفر به این منطقه، اگر فرزندی همراه خود دارید، حتما یک بطری آب همراه خود داشته باشید. درصورتی که گمان می کنید بعد از دشواری در مسیر از پس هر شرایطی برمی آیید، حتما فصل پاییز را نیز درنظر داشته باشید. جنگلهای هیرکانی یکی از زیباترین جنگلهای ایران است که علاوه بر زیبایی و جاذبههای گردشگریاش، زیست محیط گونههای جانوری و پوششهای گیاهی متنوعی نیز به شمار میآید و از این جهت دارای اهمیت بسیار بالایی ست. همان گونه که در تابستان محیط اطراف آبشار ویسادار در جنگل خیلی خنکتر از سایر نقاط استان گیلان است، زمستان های آن هم میزان سرماین اطراف ابشار مذکور از جاهای دیگر، خیلی سردتر است.

شهربازی بام سبز لاهیجان بر فراز شیطان کوه از دیدنی های لاهیجان استان گیلان است. در اینجا به خانه هایی چهار، پنج و حداکثر شش طبقه بر می خورید که از جنس چوب راش هستند و سقف شیروانی دارند. آب پس از سقوط در حوضچهای میریزد که توسط همین دیوارهها احاطه شده و همچون دنیایی متفاوت به نظر میرسد. جادهای که از دوسو با درختان احاطه شده و هر چه که بیشتر در آن پیش میرویم تصاویر روح نوازتری به چشممان میخورد. در جای جای استان گلستان آبشارهای خروشان و زیبایی قرار دارد که هرساله گردشگران و مردم بومی این استان با بازدید از آنها غرق لذت میشوند. بهترین فصل و ساعت بازدید در طول سال و در طول روز: تابستان و بهار. برای افراد بالای 8 سال پیست جداگانه وجود دارد که 200 متر طول دارد و حداکثر سرعت 40 کیلومتر بر ساعت است. از روستا تا خود آبشار حدود 4 تا 6 ساعت پیادهروی از دل مسیرهای جنگلی و ناهموار در انتظار شماست و تابلوهای راهنمایی وجود ندارد. بعد از بلوار ناهارخوران با توجه به تابلوهای راهنما وارد جاده توشن شوید. النگدره یک پارک جنگلی در استان گلستان، شهرستان گرگان واقع در بلوار ناهارخوران و در میان مناطق مسکونی است. یکی از مناطق بسیار زیبای گرگان جنگل النگدره است که به عنوان یک پارک جنگی زیبا از مناطق گردشکری مهم کشور شناخته می شود. پارک جنگی ناهارخوران یکی از بخش های مهم جنگل های هیرکانی کشور می باشد که در شهر گرگان واقع شده است.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از اجاره ون برای شمال با راننده ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی