آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

آشنا شو

آشنایی با صفحات وب مفید

در این وبلاگ با بهترین سایتهای روز دنیا آشنا شو !

درباره قهوه اسپرسو

جمعه, ۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳ ق.ظ


وقتی از قهوه اسپرسو صحبت می کنیم از چه چیزی صحبت می کنیم؟ نام اسپرسو در اصل از زبان ایتالیایی گرفته شده است. اولین بار در حدود سال 1900 ایجاد شد و به معنای یک فنجان قهوه است که مخصوص شما ساخته شده است. امروزه اغلب می بینید که افراد «اکسپرسو» را اشتباه تلفظ می کنند یا اشتباه تلفظ می کنند.

قهوه اسپرسو چیست؟

اسپرسو می تواند بسیار گیج کننده باشد. آیا کافئین قوی و تلخ است؟ از کجا شروع شد؟ آیا می توانید از شیرین کننده ها استفاده کنید؟ فوم خامه ای روی رست اسپرسو چیست؟ چگونه باید اسپرسو بنوشید؟ بخشی از سردرگمی به دلیل عدم تهیه اسپرسو مناسب است. اسپرسو دم شده با استفاده از دستگاه اسپرسوساز پمپ یا اهرمی به درستی تهیه می شود. هنر و علم دارد. پس چه چیزی اسپرسوی واقعی را می سازد؟

انواع قهوه اسپرسو

دانه های قهوه برای قهوه اسپرسو

نه بازاریابی گمراه کننده و تبلیغات دهان به دهان بسیاری را به این باور رسانده است که نوع لوبیا تعیین کننده اسپرسو بودن یا نبودن آن است. این درست نیست. نمایندگی تعمیر اسپرسوساز بوش برای تهیه قهوه اسپرسوی خوب می توانید از انواع دانه های قهوه عربیکا و روبرتا استفاده کنید.

Espressokafferostare

رست قهوه اسپرسو

خیر نظرات رایج ممکن است شما را به این باور برساند که اسپرسو باید یک کباب بسیار تیره باشد. با این حال، رست اسپرسو از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. در کالیفرنیا، به احتمال زیاد با کباب تیره یا «فرانسوی» مواجه خواهید شد. در سواحل شرقی ایالات متحده، اغلب کباب سبک ترجیح داده می شود. و در شمال ایتالیا معمولاً از کباب متوسط ​​استفاده می شود. از هر رست می توان برای تهیه یک اسپرسوی خوب استفاده کرد. این فقط یک موضوع سلیقه ای است.

کتری اسپرسو

هیچکس. ماشین‌هایی با برچسب «اسپرسوساز» وجود دارند که دستگاه‌های اسپرسوساز واقعی نیستند. این ماشین‌ها معمولاً ماشین‌های برقی به سبک موکا هستند که برای فشار دادن آب به قهوه آسیاب شده بر فشار بخار تکیه می‌کنند. فشار بخار تنها می تواند تا 1.5 BAR یا 50 PSI افزایش یابد. یک دستگاه اسپرسوساز واقعی باید حداقل 9 بار یا 135 psi (پوند بر اینچ مربع) فشار ایجاد کند تا آب را وارد بستر قهوه ریز آسیاب کند. بخارشوی موکا اغلب در فروشگاه های بزرگ فروخته می شود. معمولا 4 فنجان دارند.

اسپرسو سازهای واقعی با پمپ یا اهرم کار می کنند.

تهیه قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو 1 تا 2 اونس. یک شات قهوه دم کرده با فشار با استفاده از 6.5 تا 7.5 گرم (حدود 1 قاشق غذاخوری) قهوه ریز آسیاب شده. دم کردن حدود 25 تا 30 ثانیه طول می کشد. اگر اسپرسو به درستی دم شود، لایه ای از کرم طلایی تیره غنی روی سطح ظاهر می شود. این کرم یکی از شاخص های کیفیت اسپرسو است. درست کردن اسپرسوی عالی واقعا یک هنر و هم علم است.

نوشیدن اسپرسو نیز یک هنر است. نمایندگی رسمی فروش و خدمات لوازم خانگی بوش در ایران در یک کافه ایتالیایی، می توانید مشتریانی را ببینید که در حالی که فنجان و نعلبکی را در دست دارند، کل نوشیدنی را در 3 یا 4 فنجان می بلعند. این مراسم با لگد بلند اما آرام فنجان روی بشقاب به پایان می رسد.

افزودن شکر به اسپرسو یک روش پذیرفته شده در ایتالیا است، بنابراین هیچ شرم آور نیست که شکر را به نوشیدنی خود اضافه کنید. با این حال، اسپرسوی واقعا خوب بدون هیچ گونه افزودنی نوشیدنی خوبی است. سپس می توانید طعم اسپرسو را کاملاً بچشید و درک کنید.

سپس می توانید شروع به درک اسپرسو مدرن، نحوه درست کردن آن و سنت پشت این نوشیدنی فوق العاده کنید.

قیمت قهوه اسپرسو در ایران حدود 10 تا 20 هزار تومان و در صورت سرو در کافه بین 40 تا 60 هزار تومان است.

دانه های قهوه اسپرسو

هسته اسپرسو دانه قهوه است. دانه های قهوه از دل گیلاس قهوه می آید. این گیلاس های قهوه روی درختانی رشد می کنند که در آب و هوای گرمسیری در ارتفاعات بین 2000 تا 6000 فوت از سطح دریا رشد می کنند.

انواع گیلاس قهوه با دست یا مکانیکی چیده می شود. گیلاس های دستچین شده تقریبا همیشه بهترین هستند زیرا کیفیت بهتری را تضمین می کنند. این روش برداشت اغلب عاملی برای افزایش قیمت لوبیا ممتاز است. سپس گیلاس ها فرآوری شده و برای «بازاریابی» بسته بندی می شوند. در هر گیلاس دو دانه وجود دارد. قهوه به صورت بو داده نشده ارسال می شود زیرا قهوه بو داده نشده یا "سبز" را می توان برای مدت طولانی تری نسبت به دانه های بو داده، تا دو سال در شرایط نگهداری مناسب نگهداری کرد.

تمام قهوه در نهایت مصرف می شود. ماندگاری دانه های قهوه بو داده تنها دو هفته است، بنابراین بهترین طعم قهوه قبل از شروع دم می شود. پس از آن، کیفیت گیاه به سرعت شروع به کاهش می کند. طعم و بو به سرعت از بین می رود.

مانند سایر جنبه های قهوه و اسپرسو به طور خاص. چاه کباب کردن یک هنر با پایه ای محکم در علم است. دانه ها را در یک تابه گرد با دمای 450 درجه فارنهایت به مدت 10 تا 20 دقیقه تفت دهید. زمان و دمای برشته کردن را می توان با توجه به ترجیحات برشته کن و برشته کن تنظیم کرد. این تنظیم "پروفایل کریستال" نامیده می شود.

بعد از پخت، بذرها باید 12 تا 36 ساعت استراحت کنند تا گاز آنها خارج شود. در طول این مرحله استراحت، گازهای مختلف تولید شده در طول فرآیند برشته کردن آزاد می شود. فرآیند برشته کردن باعث تغییرات شیمیایی مختلفی در دانه های قهوه می شود. دانه های قهوه بو داده حاوی 1500 ماده شیمیایی هستند که با هم کار می کنند تا طعم منحصر به فرد قهوه را ایجاد کنند. و برای ما درک کنیم که این نوشیدنی به ظاهر ساده در واقع بسیار پیچیده است.
 

  • مدیر آشنا شو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی